Saturday, December 3, 2011

NIKAH X LAME LAGI

tadi time perjalanan nak blek umah from petaling jaya..aku tetibe cakap..aku x bape nak ingt..tp lebey kurang gini r dialog die

aq : pas bis belajar adeq kwen..
mak : bile tu?
aq : 2013
mak : omak baru pencen tu.da ade calon ke?
aq : bolom ag..tp..lau de owg msuk minang..ambek je r..
abah : mano leyh cam tu..kono pilih..kono tengok gak..jngan x sah taraf
aq : apo x sah taraf tu?? ( aku ingt jgn x setaraf)
abah : anak luar nikah..sobb skrg da ramai..kwen eh caro laen..
omak : x do lah..dio pompuan..x po..samo jo wali..
aq : boleh ke lau adeq nak kwen ngn owg x setaraf ngn adeq..mksud eh ..adeq degree..tp owg tu diploma      ke..spm ke
omak abah : x kisah do..yg ponting dio leyh jago adeq
abah : tp..lau boleh cari lah yg setaraf..sobb eh..kalau mulo2 kwen tu..memang x gado..serasi sumo..tp..lamo2..mst bondo tu d ungkit..nti kato eh..saya yang byr rumah..sy beli mknan..awk duk goyang kaki
aq : langkah bondo lah nmpak eh
omak : kwen lah tigo2 serontak..sonang .. abeh tu adeq x nak smbung MASTER ke?
aq : nak..tp ..tu pon lau dapek lah..
omak : lau ado peluang..poie jo..k lang x nak smbung ko?
k lang : da x larat da..
omak : along tu ado mkwo x?
aq : ntah..cm x do ..memang x do lah kot

n...aku da x ingt pe ag dialog td..tp lebey kurang r..ae yg x tulis..sbb aku lupe da..hauhaua

hahha..yang aku kelakar tu..aku leyh plak cakap cam tu eak..n mak n abah leyh lak layan je..x de bantah..so..nmpk dah yang omak n abah da x kesah lau anak2 die cte sal nie (kwen)..sbb sume nye da bsar..time dulu..aku ingt ag..abah cam x kasi aku rapat sgt ngn laki..now..x taw r kan..may b da bley r kot..tp kene pndai  jage dri r..



No comments:

Post a Comment