Monday, July 9, 2012

Hajat X Kesampaian

korang mesti penah dengar ayat niee. "bende yang selalu kita nak/impikan selalu nya x akan dapat.." aku banyak kali jumpe ayat yang lebih kurang camni.. sesetengah org akan setuju dengan ayat niee..tp.. bagi aku..aku x berapa setuju.. kenapa??? haaa..camnie.. bende yang kita impikan nie..selalu nya kan cam target kitee.. so.. kite akan berusaha sedaya upaya wlaucam mana pon untuk capai target kita..betol x?? so..keberangkalian tok capai target nie tinggi. so.. bende yang selalu kita target..insya allah akan dapat.. selagi kite x berputus asa.. aku ingt lagii.. time sem 5 ..aku target 2 bende.. alhamdulillah..sume tu tercapai.. tapi sem 6.. aku target due bende..alhamdulillah..satu bnde tu tercapai..n satu lagi failed..sbb.. aku x cukup usaha.. so.. dari situ sebenar nye..semangat untuk mencapai matlamat yang paling penting.. n satu bnde lagi..setiap yang kite hajatkan..selalu nye kita akan terdetik dalam hati banyak kali..n kita akan cakap bnde tu berulang2 .. itu kan doaa.. x henti2 kite berdoa... Insya allah..Allah akan tolong kite.. wlau cane pon bnde yang kita hajat n bnde yg kite hajat tu baikk.. jgn pernah kite putus asa sebelum kita berusahaaa..

No comments:

Post a Comment